Als mensen zich via het contactformulier of e-mail bij ons aanmelden vragen wij om de persoonsgegevens, het adres, de gezinssamenstelling, 06nummer, en een korte omschrijving van hun situatie.
Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor onze administratie.
Na de aanmelding maken wij een afspraak voor een intakegesprek bij de mensen thuis.
Aan de hand van dit intakegesprek bespreken wij met elkaar wat voor hulp er nodig is.
Let op!
Om voor ons inzichtelijk te kunnen maken of u in aanmerking komt voor een wekelijks voedselpakket/voedselkaart,
vragen wij u om een afspraak te maken bij MDF.
Zij checken of u alles krijgt waar u recht op heeft en kunnen u helpen met het aanvragen van toeslagen, regelingen en/of kwijtscheldingen.
Wilt u meer informatie of een afspraak maken, neem dan contact op met MDF
Stevinweg 2 Zeewolde (Eerste verdieping).
Telefoonnummer: 0365222272
E-mail: mdf@mdefflevoland.nl
Voor voedselondersteuning bieden wij in beginsel drie maanden ondersteuning, daarna evalueren wij de situatie van de Cliënt(en) ieder half jaar,
tot een maximum van 3 jaar.
Deze termijnen stellen wij om de mensen te motiveren om uiteindelijk weer zelfstandig verder te kunnen.
Gaat het dus alleen om eten/levensmiddelen/voedselkaarten e.d. dan "ondersteunen" wij.
Verbinden.
Gaat het (ook) om één of meerdere (acute) andere hulpvragen,dan"verbinden" wij.
Wij vragen dan schriftelijke toestemming van betrokkene of wij de juiste instantie op de hoogte mogen stellen. Bijvoorbeeld: AKZ, of de MDF.
Verder ontwikkelen wij constant nieuwe activiteiten/projecten om de saamhorigheid tussen de inwoners van onze Gemeente te verhogen.
Bemiddelen.
Hebben mensen dringend behoefte aan andere artikelen, zoals bijvoorbeeld kleding, verzorgingsartikelen, meubels, witgoed, computer, stoffering e.d. dan "bemiddelen" wij in het samenbrengen van vraag en aanbod.
Bijvoorbeeld via onze Social Media kanalen of door de vraag door te spelen aan de passende persoon/ instantie/ organisatie of onderneming.
Verrassen.
Wij organiseren en nemen vaak deel aan diverse actie's.
Daardoor kunnen wij regelmatig (1 van) onze Cliënten "verrassen" met een prijsje of iets extra's.
Volg hiervoor onze Social Media kanalen, zoals Facebook en Instagram.